'Knalknalknal!'

Het is eind september en tot mijn verbazing wordt er nu al vuurwerk afgestoken. Naast dat het een vervuilend effect heeft op onze natuur, zorgt het ook voor schrik, angst en een gevoel van onveiligheid bij stadsgenoten en (huis)dieren. En op deze knallen kun je je dus niet voorbereiden, want het mag überhaupt niet: vuurwerk afsteken is (vooralsnog) alleen toegestaan op 31 december van 18.00 uur tot 02.00 uur.

Daarom zetten we het meldpunt vuurwerkoverlast weer open. Dit meldpunt is bedoeld om een duidelijker beeld te krijgen van wat er speelt in Wageningen rondom het (illegaal) afsteken van vuurwerk en de overlast die mensen daarvan ervaren, zodat de gemeente effectiever actie kan nemen.

1. Via ons meldpunt, zodat we weten waar veel vuurwerkoverlast plaatsvindt en we daar zo goed mogelijk vervolg aan kunnen geven. Melden via ons meldpunt kan hieronder.
  2. Melden via de gemeente pagina
  3. Bij heterdaad of een gevaarlijke situatie  kun je ook de politie bellen, zodat zij in actie kunnen komen. Indien dit niet het geval is en je weer waar het vuurwerk precies is afgestoken, kun je hier een melding maken.

Wil je weten hoe GroenLinks je persoonsgegevens verwerkt? Bekijk dan onze privacyverklaring.