Leo Bosland

Wethouder

Leo Bosland heeft in de zomer van 2020 Lara de Brito opgevolgd als wethouder en locoburgemeester van Wageningen. Politiek-bestuurlijk is Bosland door de wol geverfd. In diverse rollen en functies, en in meerdere gemeenten, heeft hij deelgenomen aan gemeentelijke politiek en bestuur.

Leo is een gedreven wethouder die graag samen met inwoners, college en de raad de stad Wageningen mooier wil maken en diegenen in de stad die dat nodig hebben wil ondersteunen. In Wageningen voelt hij openheid en vertrouwen en dat is ook zijn stijl van werken. Leo werkt onder het motto samen, toekomst en duurzaam. Samen, omdat hij gelooft in de kracht van mensen in deze stad en in deze raad om ten positieve iets voor elkaar te betekenen. En daarbij wil hij alle Wageningers mee laten doen, ook degenen die een steuntje in de rug nodig hebben. Toekomst, omdat hij vindt dat de politiek de stad een lokkend toekomstperspectief mag voorhouden, om de stad mooier en gelukkiger te maken. Ook als dat vraagt om scherpe keuzes. Door schuring ontstaat glans en door schuring ontstaat in de politiek een mooier Wageningen. Duurzaam omdat onze leefomgeving indringend vraagt om duurzame stappen vooruit. Niet alleen in Wageningen, maar ook provinciaal, landelijk, in Europa en mondiaal. Om Obama in het Wageningse coalitieprogramma aan te halen: wij zijn de eerste generatie die de impact van klimaatverandering voelt en we zijn de laatste generatie die er iets aan kan doen.