GroenLinks is voor een betere bereikbaarheid van Wageningen Campus en ziet in dat een tweede onsluiting daarvoor noodzakelijk is, maar heeft grote twijfels bij de noordelijke inprikker. De voorkeur van GroenLinks gaat uit naar een ontsluiting aan de westkant van de campus, via de busbaan, zodat extra autoverkeer in het Binnenveld wordt voorkomen. Helaas bleek er voor die oplossing geen politiek draagvlak te zijn en was duidelijk dat de noordelijke inprikker er zou komen.

Daarom stelde GroenLinks voor om de nut en noodzaak van de noordelijke inprikker na de verbetering van de bereikbaarheid van Wageningen nog een keer te onderzoeken. Als blijkt dat de noordelijke inprikker na aanpassing van het kruispunt Mansholtlaan-Droevendaalsesteeg niet meer nodig is, dan wordt de Bornsesteeg met een paal of slagboom afgesloten, zodat deze alleen nog maar gebruikt kan worden door landbouwverkeer van de WUR of in het geval van calamiteiten. Dit voorstel werd gesteund door ChristenUnie, Stadspartij en D66.

Blij is GroenLinks met de toezegging van Wageningen UR om het komende halfjaar met ons in gesprek te gaan over het ontwikkelen van een ecologische verbindingszone van de Mansholtlaan naar de Grift, over de terreinen van de WUR. Hierdoor wordt een groot gedeelte van de ecologische verbindingszone van de Veluwe naar de Utrechtse Heuvelrug gerealiseerd.

Met deze toezegging op zak en het vooruitzicht dat de Bornsesteeg op termijn wordt afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, heeft GroenLinks ingestemd met de noordelijke inprikker.