GroenLinks is verheugd met de oprichting van de 'Anti Racist Association Wageningen'

Om discriminatie, racisme en uitsluiting bespreekbaar te maken, komt er in Wageningen een nieuwe beweging: ARA. Dat staat voor Anti Racist Association Wageningen. Racisme & discriminatie moeten we tegengaan. Diversiteit & inclusie moeten de norm worden. GroenLinks is dan ook blij met de oprichting van de 'Anti Racist Association Wageningen' en de bereidheid van de gemeente dit te ondersteunen.

Na de Black Lives Matter demonstratie in juni is wethouder Bosland (GroenLinks) in gesprek gegaan met de initiatiefnemers. De gemeente gaat hen nu ondersteunen met het oprichten van het netwerk. De bedoeling is dat dit netwerk problemen met discriminatie en racisme signaleert en oppakt. Wageningers moeten er hun ervaringen met discriminatie kunnen melden, zodat het makkelijker wordt om dit aan te pakken.

Raadslid Marisabel Pardo: 'Ik ben heel erg blij dat GroenLinks het mogelijk heeft gemaakt dat wethouder Bosland in gesprek kon gaan met de initiatiefnemers van de nieuwe ARA beweging om racisme en discriminatie aan te pakken in Wageningen. Ik vind dat het meer nodig is dat we allemaal het gesprek over diversiteit met elkaar moeten aangaan, bijvoorbeeld op een plek zoals de regenboog bank en natuurlijk op andere half meter afstand!'