De raad van Wageningen heeft het college opgeroepen om zich sterk te maken voor een nachtnet Utrecht – Ede-Wageningen- Arnhem – Nijmegen. Dit gebeurde nadat een motie die GroenLinks hiertoe met D66 en andere partijen indiende werd aangenomen. Buitenlandse gasten hebben er baat bij, maar ook studenten die uitgaan, bezoekers die vanuit Wageningen laat willen terugkeren.

Aansluiting van Wageningen op het Nachtnet is goed voor onze universteitsstad èn voor de nachtverbinding’ aldus Greet Eijkelenboom.  ‘Het is nù de tijd om te lobbyen, nu het ministerie en NS de concessie voorbereiden. De actie van DWARS GroenLinkse Jongeren en de Jonge Democraten ‘Nachtnet Nu’ is een actie die we van harte ondersteunen.’

De motie roept om aan te sluiten bij de lobby die de stadsregio Arnhem Nijmegen voert en bij het verzoek dat deze reeds heeft ingediend. In eerste instantie gaat het er om op vrijdag en zaterdagnacht de treinen door te laten rijden. Alleen het CDA steunde de opriep niet, met het argument dat laat uitgaan niet verstandig is.