Het bestuur van GroenLinks Wageningen bestaat uit 3 tot 6 personen. Met elkaar doet het bestuur alles wat nodig is om de afdeling draaiende te houden. Zo organiseert periodiek de Algemene Ledenvergadering (ALV). Tijdens de ALV's kunnen de leden stemmen en discussiëren over belangrijke onderwerpen binnen GroenLinks. Zo nemen wij samen als afdeling belangrijke beslissingen, bijvoorbeeld over de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen of het lokale verkiezingsprogramma.

Ook is het bestuur het aanspreekpunt voor onze leden. Omdat het bestuur in grote lijnen inzicht heeft wat er speelt in de afdeling en wie met wat bezig is kun je met vragen, opmerkingen en ideeën bij hen terecht, bijvoorbeeld via een mailltje of door ze aan te spreken bij de GroenDrinks.

Het bestuur hoeft niet alles zelf te doen. Er zijn verschillende commissies die ook een rol hebben in het reilen en zeilen van de afdeling. Bijvoorbeeld de kascommissie die de financiën elk jaar controleert, of het ComComteam dat zich bezighoudt met onder andere onze social media en de GroenDrinks. In deze commissies zitten leden die het leuk vinden om bij te dragen en daar zijn we als afdeling ontzettend blij mee!

Welke rollen hebben we in het bestuur?

  • Voorzitter
    Als voorzitter houd je onder andere het overzicht binnen onze afdeling. Je houdt de grote lijnen in de gaten en zet belangrijke punten op de agenda, zodat we daar als afdeling over kunnen kunnen meepraten en beslissen. Ook  je contact met de fractie en andere GroenLinks-afdelingen in het land.
     
  • Secretaris 
    De secretaris ben je de organisatorische spil van het bestuur en het eerste aanspreekpunt voor fractie en leden. Zo houd je de post en mail bij, ben je verantwoordelijk voor de ledenadministratie en draag je bij aan de nieuwsbrief. Daarnaast maak je ook allerlei verslagen en notulen van vergaderingen, zoals de bestuursvergadering of de ALV.
     
  • Penningmeester
    Als penningmeester beheer je de afdelingsfinanciën: Je maakt jaarlijks een begroting en zorgt ervoor dat de inkomsen en uitgaven mooi met elkaar in balans zijn, zodat we als afdeling ook op financieël vlak gezond zijn. Hier leg je samen met het bestuur jaarlijks veranwoording over af richting de leden.
     
  • Algemeen bestuurslid
    Als algemeen bestuurslid heb je niet een specifiek onderwerp waar je verantwoordelijk voor bent, maar draag je bij aan wat nodig is.